YouTube usunęło 17 tysięcy kanałów zawierających nienawistne treści
YouTube pochwaliło się efektami nowej polityki dotyczącej zwalczania nienawistnych treści. Portal usunął do tej pory ponad 17 tys. kanałów i około 100 tys. filmów.
YouTube od dawna było przedmiotem krytyki, związanej z brakiem właściwych działań w zwalczaniu nienawistnych treści. Niedawno portal wprowadził więc nową politykę, która pozwala na znacznie skuteczniejsze działania w tej materii.
Serwis właśnie pochwalił się efektami nowej polityki, które są bardzo interesujące. Od czasu wprowadzenia zmian w regulaminie, usunięto bowiem około 17 tys. kanałów oraz skasowano ponad 100 tys. filmów zawierających nienawistne treści. To nie wszystko, gdyż serwis podwoił również liczbę usuniętych komentarzy, których było w sumie ponad 500 mln.
YouTube skutecznie walczy z nienawistnymi treściami
Przedstawiciele serwisu wyjaśnili, że jego działania w tej materii opierają się głównie na narzędziach wykorzystujących technologię uczenia maszynowego. Specjalne algorytmy pozwalają wychwytywać nienawistne treści i sprawnie je usuwać, zanim jeszcze staną się publicznie dostępne. Według oficjalnych danych, w drugim kwartale około 80 procent materiałów automatycznie oflagowanych przez te narzędzia, skasowano zanim ktokolwiek je obejrzał.
Serwis chwali się również, że w ciągu ostatnich 18 miesięcy aż o 80 procent zredukowano liczbę filmów naruszających regulamin. Osiągnięcie to może być trudne do zrozumienia bez właściwego punktu odniesienia. Tak się bowiem składa, że w 2018 roku portal miał 23 mln kont, a w każdej minucie uploadowano do niego ponad 500 godzin filmów. To ogromna ilość materiału do przeanalizowania, a to pokazuje jak wielka jest skuteczność stosowanych rozwiązań.
Oczywiście to nie wszystkie działania portalu, mające na celu eliminację szkodliwych treści. Obecnie zespół pracowników odpowiedzialnych za regulamin, pracuje nad zmianami dotyczącymi polityki chroniącej przed nękaniem. Szczególnie chodzi o wzajemne atakowanie się twórców, którzy publicznie potrafią używać wobec siebie bardzo nieprzyjemnego języka.
W nadchodzących miesiącach firma opublikuje więcej informacji na temat działań podejmowanych w tej kwestii. Chodzi tu o ograniczenie rozprzestrzeniania się treści, zebranie większej liczby autorytatywnych głosów i nagradzanie pozytywnych twórców przywilejami reklamowymi.
Technogadżet w liczbach