W Google Maps są miliony fałszywych firm
Według The Wall Street Journal, w Google Maps znajduje się wiele fałszywych informacji dotyczących przedsiębiorstw. Jest ich łącznie około 11 milionów.
Google Maps już dawno przestało być tylko narzędziem do nawigacji, umożliwiającym dotarcie do celu. Obecnie aplikacja jest rozbudowanym kombajnem oferującym wiele różnych funkcji. Wśród nich znajdziemy m.in., ostrzeżenia przed skutkami katastrof naturalnych oraz nieuczciwymi taksówkarzami, Natomiast wbudowany prędkościomierz uchroni nas przed mandatem.
Szukając firmy możemy się naciąć
Spora część funkcji map, związanych jest z biznesem. Aplikacja ułatwia nam znalezienie restauracji, sklepu lub określonej firmy, oferując równocześnie informacje o profilu jej działalności, adres, telefon itp. Dzięki temu możemy łatwo zorientować się czym zajmuje się przedsiębiorstwo oraz czy jego oferta spełni nasze potrzeby.
Problem w tym, że znaczna część tych informacji jest fałszywa. Przeprowadzone przez dziennikarzy The Wall Street Journal śledztwo wykazało, że w mapach znajduje się aż 11 mln fałszywych informacji o firmach. Według dziennikarzy, takie fałszywki produkowane są często przez konkurencję, która chce w ten sposób odstraszyć klientów od swych rywali lub zwabić ich do siebie.
Stworzenie strony z informacjami o firmie zawierającymi jej fałszywy adres czy numer telefonu uniemożliwi kontakt, zniechęcając potencjalnego klienta. Ten pomyśli bowiem, że firma lekceważąco podchodzi do obsługi klientów i pójdzie do innej. Z drugiej strony firmy mogą też podszywać się pod swych rywali, zamieszczając adres prowadzący do własnej siedziby. Takie działania są więc niezwykle szkodliwe dla prowadzonych biznesów, gdyż mogą odbierać im klientów.
Producent oczyszcza Google Maps z fałszywych wpisów
Google błyskawicznie zareagowało na raport dziennikarzy. Na swym blogu firma zapewniła, że usunęła wszystkie fałszywe wpisy wskazane przez wspomniany raport. Równocześnie zapewnia, że podejmuje działania, których celem jest jak sprawniejsze usuwanie fałszywych informacji z aplikacji. Koncern zapowiedział również wprowadzenie nowych systemów, które będą kontrolowały kategorie wysokiego ryzyka, by chronić klientów przed oszustami.
Warto więc pamiętać, gdy następnym razem będziecie szukać w Google Maps jakiejś firmy, że nie wszystkie opublikowane informacje są prawdziwe. Należy więc dokładnie sprawdzić przedsiębiorstwo, korzystając z innych źródeł, by się przypadkiem nie nabrać.
Źródło: WSJ.com
Technogadżet w liczbach